Alla inlägg under januari 2019

Av Anna - 28 januari 2019 10:53

Ja då är de en ny vecka i våra liv.. Sista i januari 2019...
Denna vecka för mig består av mera jobbsökande, junior är på skolan å gumman leker för fullt.
Till henne inväntar vi en dagisplats.

Känns konstigt tomt här hemma efter Buggy, ingen som hoppas upp i sängen när man lägger gumman på kvällen, ingen som ligger å värmer fötterna.
Ingen som man måste bära ut för att sen 2 sek senare krafsa på fönsterbläcket.
Uscha.
Men vet att han har de bra nu.
Men här är de tomt.

Snart kommer sambon hem på lunch och gumman ska sova.
Fullt upp hela dan så veckorna bara springer iväg.

Ha ja blivit en riktig hemma fru med när de kommer till plantering och annat.
Gillar att testa nya recept, baka eget bröd, plantera fröer, men sen hur de slutar är lite olika ?
Ibland går de bra å ibland lite sämre, ha ha

Nu ska ja testa ett recept som va på mjölkpaketet.
Norrmejeriet.
Jag äter så långt de går bara svenskt och helst lokalproducerat.
Har nu en älg och nöt i frysen från rossön.
Potatis i källaren från rossön.
Smör och andra mejeriprodukter från Norrmejeriet.
De är viktigt idag att tänka till vad man har på tallriken.

Tänk svenskt och lokalt så blir de kanon.
För ja vill inte stoppa i mina barn en massa antibiotika m.m som de kan va i utländskt.
Å vad stoppar dom i sånt som är billigt?
Sen så visst lockar billiga varor på affären med men kolla ursprunget.
Kolla innehållet.

Sen våga testa, ja testa grönkål tidigare och va gott de va att steka med smör och lite salt på.
Så de hade ja dille på ett tag ?

Sen när ja handlar bruka ja kolla sånt med kort datum å handla billigare och man planerar middag utifrån de.

Nu ha ja turen att kunna gå förbi affären varje dag när ja lämnar junior.
Men försöker ha nån planering, blir lätt att man handlar mer än man ska annars.

Dagens tips ?

Hej

Av Anna - 26 januari 2019 22:25

Anna heter ja, fast de förstod ni nog redan om ni läst namnet på bloggen.
Jag är en 35årig kvinna som ha lämnat kusten för kärleken i inlandet (nästan fjällen)
Har 2 underbara ungar som gör mig tokig ibland med.

Detta är jag och min yngsta.
Hon är strax över året.
Har även en son på 8 år.
Sambon är ca 5 månader yngre än ja så ja är äldst å visast ? i familjen ?

Har en gammal blogg men efter att ja inte ha rört den på länge och den handlar om mitt gamla liv så kände ja att de är dags för nått nytt.

Sen hur mycke ja kommer ge mig tid att skriva, de få vi se.

Men just nu kände ja behovet av att skriva av mig i offentligheten ?
För att idag är en tung dag.
Va tvungen att fatta beslutet att låta min älskade kisse sen 16 år att få somna in.
Efter att ha blundat för länge så va ja tvungen att inse, att han mådde inte bra.

Han har hängt med på mycket.
3 flyttar, 2 barn, en massa hjärtekrossande så ja ha gråtit ut i pälsen på han.
En massa lycka, otaliga resor lite överallt.
Men så idag fick han fara till sista vilan i stugan.
De kändes rätt då han ha varit lycklig där och mått bra fram till i julas.
Då magra han ännu mer och efter att ha börjat kissa inne så va de bara att sluta hitta på ursäkter och inse att han är gammal.

Men nu har han de bra, han får nu leka med dom som vi kände å som ha gått i förväg.
Han får sova hur mycket han vill å må bra.

För nog tro ja på ett liv efter detta.
Att när min tid är kommen så får vi återses.

Nä så nog kunde 2019 ha börjat bättre tycker jag men få väl hoppas de blir bättre.
Då de finns andra tråkigheter så är 2019 ett rent pissår.

Nu vill jag ha glada besked, roliga nyheter och att alla få va friska.

Annars kan vi gå direkt till nästa år och hoppas de är bättre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards